Profesor de educație specială la Northside Independent School District, în San Antonio, Texas, Liceul John Paul Stevens
Ecaterina Andreason este actualmente profesor de educație specială la Northside Independent School District, în San Antonio, Texas, Liceul John Paul Stevens, având expertiză în Predare Colaborativă în domeniul Rationamentului Matematic. Experiența sa se extinde atât în mediul universitar, prin experiența ca asistent universitar la Facultatea de Psihologie și Științe ale Educației, din 2007 până în 2011, cât și înafara acestuia. A obținut licența în Pedagogie în anul 1995, iar în anul 1997 pe cea de studii aprofundate în Consultanță Educațională, ambele la Universitatea Babeș-Bolyai. În 2012 a obținut titlul de Doctor în Științele Educației, tot la Universitatea Babeș-Bolyai. A obținut multiple certificări în domeniul educației speciale și predării matematicii, în SUA, în baza cărora a dezvoltat un traseu profesional complex în acest domeniu. De-a lungul carierei, din 2004 până în 2007, respectiv din 2013 până în 2017 a acumulat o vastă experiență ca profesor de educație specială în Statele Unite ale Americii, având ca domenii de specializare designul și implementarea programelor educaționale pentru copiii cu dizabilități multiple, bazate pe abordarea prin învățare activă. În urma specializării în domeniul predării matematicii, din anul 2017 până în prezent aria sa de interes s-a extins spre învățământul preuniversitar incluziv, respectiv cel al recuperării copiiilor cu dificultăți specifice de învățare. Are o activitate de cercetare semnificativă în domeniul educației speciale și multiple formări în domeniul terapiilor specifice de recuperare a copiiilor cu paralizie cerebrală, tulburări de dezvoltare, dizabilități moderate, severe, dizabilități auditive. Interesul său pentru implicarea în programe comunitare este evidențiat prin participarea la traininguri pe tema mobilizării comunitare și rezolvării conflictelor. A participat și a fost referent la numeroase seminarii, simpozioane şi conferinţe naţionale şi internaţionale organizate de centre și institute ale Universității Babeș-Bolyai, Protecția Copilului, și Casa Corpului Didactic Cluj și a fost editor pentru publicații academice. Interesele sale de cercetare s-au centrat în domenii precum cercetarea și inovarea curriculară, protecția socială, educația specială și incluzivă.